Лисянська районна державна адміністрація

Офіційний портал

Звенигородська ОДПІ інформує

      З 1 листопада маркуванню підлягають слабоалкогольні напої.

      Так, відповідно до Закону України від 31.07.2014 № 1621- VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» з 1 листопада 2014 року акцизним податком оподатковується продукція товарних позицій 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД, в якій вміст спирту етилового складає 8,5% об’ємних одиниць і більше.

      Для таких алкогольних напоїв встановлено ставку акцизного податку в розмірі 70,53 грн. за 1 літр 100% спирту.

      Нагадуємо, до алкогольних напоїв віднесено продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів. Ті напої, які містять в собі спирт етиловий більше 8,5%, що раніше класифікувались як продукти дієтичного харчування, лікарські засоби, інша аналогічна продукція, що класифікується в товарних позиціях 2103 90 3000, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД і не маркувались акцизними марками, відтепер підпадають під категорію «алкогольних напоїв» з обов’язковим маркуванням марками акцизного податку.

       Для реалізації таких алкогольних напоїв з 1 листопада 2014 року відповідно до Податкового кодексу України та Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» суб’єктам господарювання необхідно одержати ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями.

        З 1 вересня згідно Закону України №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» підвищено ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну і мі­німальне акцизне податкове зобов’язання зі сплати ак­цизного податку. Зокрема, на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну підвищено специфічну ставку акциз­ного податку (на 5%), при цьому адвалорна ставка по­датку залишилася незмінною (12%). Мінімальне акцизне податкове зобов'язання із сплати акцизного податку з тютюнових виробів наразі становить:

- для сигарет з фільтром - 304,11 грн. за 1 тис. штук;

- для сигарет без фільтра - 133,35 грн. за 1 тис. штук.

      Згідно Закону України від 12.08.2014 № 1638-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм»,  посилено з 4 вересня ц.р. відповідальність за порушення законодавства в сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Розмір мінімальних сум штрафів підвищений від двох до десяти разів. Зокрема:

- за оптову (включаючи імпорт та експорт) і роздрібну торгівлю спиртами, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій штраф складає 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень (до 4 вересня – 1700 гривень);

- за роздрібну торгівлю алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії, штраф складає – 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 10000 гривень (до 4 вересня – 1000 грн.);

- за виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень (до 4 вересня – 8500 грн.).

Особливості оподаткування підакцизної продукції на території ВЕЗ «Крим». Законом України від 12.08.2014 №1636-VІІ «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України», який набрав чинності 27.09.2014 року, передбачені особливості оподаткування акцизним податком підакцизної продукції, відповідно до яких:

            - марки акцизного податку, що залишаються невикористаними станом на дату набрання чинності цим Законом (тобто на 27.09.2014) виробниками алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що були зареєстровані на тимчасово окупованій території до початку тимчасової окупації:

а) або використовуються на іншій території України за умови сплати належних сум акцизного податку;

б) або у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, передаються іншим виробникам алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зареєстрованим на іншій території України. У цьому випадку такі інші виробники відшкодовують витрати, понесені на оплату вартості виготовлення зазначених марок акцизного податку на погоджених між сторонами умовах, та сплачують належні суми акцизного податку;

в) або повертаються контролюючому органу – продавцю марок акцизного податку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У цьому випадку:

сума сплаченого акцизного податку повертається такому виробнику алкогольних напоїв та тютюнових виробів або за його бажанням враховується у зменшення його зобов’язань з акцизного податку в наступних податкових періодах;

витрати, понесені на оплату вартості виготовлення зазначених марок акцизного податку, не відшкодовуються;

контролюючий орган приймає рішення про знищення таких марок акцизного податку або про їх видачу іншим виробникам алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зареєстрованим на іншій території України, без справляння плати за виготовлення таких марок.

Порядок знищення або видачі таких марок акцизного податку встановлюється Кабінетом Міністрів України або уповноваженим органом з питань Криму;

            - у разі ввезення на іншу територію України тютюнових виробів або алкогольних напоїв, що були вироблені на тимчасово окупованій території до 27.09.2014, платник податку подає контролюючому органу разом з іншими документами, передбаченими Митним кодексом України, примірник заявки-розрахунку з відміткою продавця марок акцизного податку про сплату виробником сум податку з алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований, до відповідного бюджету в повному обсязі та/або примірник заявки-розрахунку з відміткою продавця марок акцизного податку про сплату платником податку сум податку з алкогольних напоїв, для виробництва яких не використовується спирт етиловий неденатурований, до державного бюджету в повному обсязі.

Також, пунктом 12.9 статті 12 Розділу ІІ «Перехідні положення» Закону №1636-VII передбачено, що ліцензії на здійснення видів діяльності, визначених Законом України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», видані органами доходів і зборів суб’єктам господарської діяльності, можуть використовуватися для проведення господарської (підприємницької) діяльності до закінчення строку їх дії за умови сплати чергового платежу за такі ліцензії.

         Нагадаємо, детальну інформацію з цього та з інших питань платники можуть отримати, звернувшись до найближчого центру обслуговування (ЦОП); в он-лайн режимі – на Черкаський інформаційно-діловий портал за адресою www.city.ck.ua. З проблемних питань слід звертатись за номером спеціальної гарячої лінії головного управління ДФС у Черкаській області 33-91-34.

       Проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, роздруковувати та видавати споживачам відповідні розрахункові документи, надавати звітність з РРО по дротових або бездротових каналах зв'язку, своєчасно і в повному обсязі оприбутковувати готівкові кошти та суворо дотримуватись вимог законодавства у сфері розрахункових операцій закликав підприємців заступник начальника Головного управління Міндоходів у Черкаській області Євгеній Нагорний.

       Він нагадав про резонансні випадки, встановлені у вересні ц.р. фактичними перевірками двох підприємців з лівобережжя Черкаської області. Так, вказані суб’єкти господарювання через небажання укласти договір з еквайєром і сплачувати за послуги, не передавали звітну інформацію, пов’язану з використанням РРО до органів доходів і зборів. Один з підприємців не звітував 93 дні, інший – 135 днів. Крім того, перевірками були встановлені й такі порушення, як непроведення розрахункової операції через РРО і відповідно невидача розрахункового документа (чека); невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків, сумі коштів у денному звіті РРО; не виконання щоденних фіскальних звітних чеків та  здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями без придбання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

       За результатами проведеної перевірки до одного з підприємців застосовані штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 16492 гривні, до іншого – 39950 гривень.

       Євгеній Нагорний нагадав власникам реєстраторів про необхідність звірити наявну касову техніку з Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом ДФСУ від 14.10.2014 № 190. Оновлений реєстр включає  108 моделей (у попередній редакції реєстру їх було 105). Це касові апарати, які відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів ДФС в електронній формі. Тож платники можуть обрати найбільш оптимальну для себе нову модель техніки або модернізувати ту, яка вже використовується у роботі, приєднавши до неї відповідний модем. З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на єдиному веб-порталі ДФСУ за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/94957.html

Наразі в Черкаській області суб’єкти господарювання використовують 5214 персоналізованих реєстратори розрахункових операцій, які щоденно автоматично передають контрольно-звітну інформацію на сервер обробки інформації  ДФС України. 

       За 10 місяців ц.р. до місцевих бюджетів надійшло 1843,9 млн.грн. платежів, що на 68,7 млн.грн. більше, ніж за відповідний період минулого року. Рівень виконання розписів рад – 105 відс., додатково – понад розпис – надійшло 88,4 млн. гривень. Очікується, що до кінця листопада надходження до місцевих бюджетів області перетнуть двохмільярдну планку. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Черкаській області Володимир Коломієць.

       Він розповів, що загальний фонд державного бюджету отримав за 10 місяців від Черкаської області 2331,4 млн.грн. платежів, що на 208 млн.грн., або на 9,8 відс. більше, ніж торік. Поставлене завдання виконано на 103 відс., додатково зібрано 66,9 млн. гривень.

      Також з початку року надійшло 3,010 млрд.грн. єдиного внеску – на 58,5 млн. гривень більше, ніж за 10 місяців минулого року. Військовий збір перерахований в сумі 30,6 млн.грн.

       Маємо приріст надходжень і за жовтень. Так, до факту жовтня минулого року забезпечено темп росту збору доходів загального фонду державного бюджету на рівні 114,5 відс. (+33,8 млн.грн.), місцевих бюджетів – 108,8 відс. (+16,2 млн. гривень).

    «Платежі стабільно надходять до бюджетів. Більш того, за останні понад півроку в нашій області є доволі високим рівень добровільної сплати податків. Я дякую платникам, які сумлінно сплачують податки і всіляко сприяють вирішенню найважливіших соціальних питань та посилюють економічну безпеку нашої країни», – зазначив В.Коломієць. 

Співробітники оперативного управління ГУ ДФС у Черкаській області спільно з працівниками управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Черкаської митниці викрили факт ухилення від сплати податків та митних платежів черкаським підприємцем – фізособою. 

Встановлено, що лише у 2013 році підприємливий черкасець ввіз на митну територію України поза митним контролем товари іноземного виробництва на суму понад 12 мільйонів гривень, без сплати відповідних митних та податкових платежів. Ввезені таким чином парфумерні та косметичні препарати, інструменти та обладнання для перукарень відомих європейських торгівельних марок «GaMa» (Італія), «Oster» та «Comair» (Німеччина) тощо були реалізовані через розгалужену торгівельну мережу, а відповідні доходи від їхнього продажу не знайшли відображення у податковій звітності платника.

Використовуючи таку злочинну схему підприємець ухилився від сплати податків та митних платежів на загальну суму майже 3 млн.грн.

За даним фактом співробітниками слідчого управління фінансових розслідувань розпочато кримінальне провадження за ч.3 ст.212 Кримінального кодексу України (ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах).

Наразі триває досудове розслідування.

      З 1 листопада маркуванню підлягають слабоалкогольні напої.

      Так, відповідно до Закону України від 31.07.2014 № 1621- VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» з 1 листопада 2014 року акцизним податком оподатковується продукція товарних позицій 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД, в якій вміст спирту етилового складає 8,5% об’ємних одиниць і більше.

      Для таких алкогольних напоїв встановлено ставку акцизного податку в розмірі 70,53 грн. за 1 літр 100% спирту.

      Нагадуємо, до алкогольних напоїв віднесено продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів. Ті напої, які містять в собі спирт етиловий більше 8,5%, що раніше класифікувались як продукти дієтичного харчування, лікарські засоби, інша аналогічна продукція, що класифікується в товарних позиціях 2103 90 3000, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД і не маркувались акцизними марками, відтепер підпадають під категорію «алкогольних напоїв» з обов’язковим маркуванням марками акцизного податку.

       Для реалізації таких алкогольних напоїв з 1 листопада 2014 року відповідно до Податкового кодексу України та Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» суб’єктам господарювання необхідно одержати ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями.

        З 1 вересня згідно Закону України №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» підвищено ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну і мі­німальне акцизне податкове зобов’язання зі сплати ак­цизного податку. Зокрема, на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну підвищено специфічну ставку акциз­ного податку (на 5%), при цьому адвалорна ставка по­датку залишилася незмінною (12%). Мінімальне акцизне податкове зобов'язання із сплати акцизного податку з тютюнових виробів наразі становить:

- для сигарет з фільтром - 304,11 грн. за 1 тис. штук;

- для сигарет без фільтра - 133,35 грн. за 1 тис. штук.

      Згідно Закону України від 12.08.2014 № 1638-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм»,  посилено з 4 вересня ц.р. відповідальність за порушення законодавства в сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Розмір мінімальних сум штрафів підвищений від двох до десяти разів. Зокрема:

- за оптову (включаючи імпорт та експорт) і роздрібну торгівлю спиртами, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій штраф складає 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень (до 4 вересня – 1700 гривень);

- за роздрібну торгівлю алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії, штраф складає – 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 10000 гривень (до 4 вересня – 1000 грн.);

- за виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень (до 4 вересня – 8500 грн.).

Особливості оподаткування підакцизної продукції на території ВЕЗ «Крим». Законом України від 12.08.2014 №1636-VІІ «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України», який набрав чинності 27.09.2014 року, передбачені особливості оподаткування акцизним податком підакцизної продукції, відповідно до яких:

            - марки акцизного податку, що залишаються невикористаними станом на дату набрання чинності цим Законом (тобто на 27.09.2014) виробниками алкогольних напоїв та тютюнових виробів, що були зареєстровані на тимчасово окупованій території до початку тимчасової окупації:

а) або використовуються на іншій території України за умови сплати належних сум акцизного податку;

б) або у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, передаються іншим виробникам алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зареєстрованим на іншій території України. У цьому випадку такі інші виробники відшкодовують витрати, понесені на оплату вартості виготовлення зазначених марок акцизного податку на погоджених між сторонами умовах, та сплачують належні суми акцизного податку;

в) або повертаються контролюючому органу – продавцю марок акцизного податку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У цьому випадку:

сума сплаченого акцизного податку повертається такому виробнику алкогольних напоїв та тютюнових виробів або за його бажанням враховується у зменшення його зобов’язань з акцизного податку в наступних податкових періодах;

витрати, понесені на оплату вартості виготовлення зазначених марок акцизного податку, не відшкодовуються;

контролюючий орган приймає рішення про знищення таких марок акцизного податку або про їх видачу іншим виробникам алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зареєстрованим на іншій території України, без справляння плати за виготовлення таких марок.

Порядок знищення або видачі таких марок акцизного податку встановлюється Кабінетом Міністрів України або уповноваженим органом з питань Криму;

            - у разі ввезення на іншу територію України тютюнових виробів або алкогольних напоїв, що були вироблені на тимчасово окупованій території до 27.09.2014, платник податку подає контролюючому органу разом з іншими документами, передбаченими Митним кодексом України, примірник заявки-розрахунку з відміткою продавця марок акцизного податку про сплату виробником сум податку з алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований, до відповідного бюджету в повному обсязі та/або примірник заявки-розрахунку з відміткою продавця марок акцизного податку про сплату платником податку сум податку з алкогольних напоїв, для виробництва яких не використовується спирт етиловий неденатурований, до державного бюджету в повному обсязі.

Також, пунктом 12.9 статті 12 Розділу ІІ «Перехідні положення» Закону №1636-VII передбачено, що ліцензії на здійснення видів діяльності, визначених Законом України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», видані органами доходів і зборів суб’єктам господарської діяльності, можуть використовуватися для проведення господарської (підприємницької) діяльності до закінчення строку їх дії за умови сплати чергового платежу за такі ліцензії.

         Нагадаємо, детальну інформацію з цього та з інших питань платники можуть отримати, звернувшись до найближчого центру обслуговування (ЦОП); в он-лайн режимі – на Черкаський інформаційно-діловий портал за адресою www.city.ck.ua. З проблемних питань слід звертатись за номером спеціальної гарячої лінії головного управління ДФС у Черкаській області 33-91-34.

  • Шановні відвідувачі сайту!

    Щиро вітаємо вас на офіційному веб-сайті Лисянської районної державної адміністрації!

    Один з основних принципів сучасного громадянського суспільства - інформаційна відкритість.
    Тому ми ставимо перед собою чіткі завдання щодо забезпечення прозорості у своїй роботі, відповідальності та звітності перед громадою, забезпечення права громадян на одержання достовірної, об'єктивної і повної інформації про події у районі.

    Read more...
  •                                                                                 

|||

Лисянська районна державна адміністрація
19300, смт Лисянка, пл. Миру, 27
тел.: 6-21-45,  e-mail: mail@lysyankarda.gov.ua, rda.lysk@gmail.com