Лисянська районна державна адміністрація

Офіційний портал

Звенигородська ОДПІ інформує

Головне управління Міндоходів у Черкаській області доводить до платників актуальні запитання – відповіді щодо справляння військового збору.

1. Чи підлягає оподаткуванню військовим збором сума середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період?

     Збереження та нарахування середнього заробітку працівників на час виконання державних або громадських обов’язків є гарантійною виплатою, яка входить до складу додаткової заробітної плати, а отже сума середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період є об’єктом оподаткування військовим збором на загальних підставах.

2. Чи є об’єктом оподаткування військовим збором сума щомісячних виплат, що здійснюються роботодавцем згідно з колективним договором на користь працівників, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною?

     Якщо працедавцем здійснюються виплати на користь працівників, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною та мають систематичний характер і відносяться до структури заробітної плати, то такі виплати є об’єктом оподаткування військовим збором.

3. Чи є об’єктом оподаткування військовим збором сума доходу, виплачена фізичній особі - підприємцю за виконання цивільно – правових договорів?

     Згідно з п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України платниками збору є (п. 162.1 ст. 162 Кодексу):

- фізична особа - резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;
- фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;

-  податковий агент.

     Крім того, підпунктом 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України передбачено, що об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
     Підпунктом 1.4 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України визначено, що нарахування збору здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 Розділу IV Кодексу для податку на доходи фізичних осіб.

     Так, для цілей Розділу IV Податкового кодексу України заробітна плата - основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом (п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).   Враховуючи зазначене вище, сума доходу, виплачена фізичній особі – підприємцю за виконання цивільно – правових договорів не підлягає оподаткуванню військовим збором.

4. Чи є об’єктом оподаткування військовим збором допомога на поховання, що виплачується за рахунок коштів роботодавця та/або соціальних фондів?

     У разі надання працедавцем окремим працівникам матеріальної допомоги за їх заявами у зв’язку з особистими обставинами, яка носить разовий характер (наприклад на вирішення соціально-побутових потреб) та допомоги на поховання відповідно до норм Закону № 2240, суми таких виплат не входить до складу заробітної плати, тому не розглядається як об’єкт оподаткування військовим збором.
5. Яким чином податкові агенти звітують про нараховання, утримання та сплату військового збору?

     Відповідно до п.п. 1.6 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України платники військового збору зобов’язані забезпечувати виконання податкових зобов’язань у формі та спосіб, визначені ст. 176 Кодексу.  Особи, які відповідно до Податкового кодексу України мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені Податкового кодексу України для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування (п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України).

     На сьогодні Державною фіскальною службою України розроблено проект форми податкового розрахунку, який передбачає відображення податковим агентом за звітний квартал загальної суми доходу, з якого утримано військовий збір, загальної суми утриманого збору, без відображення персоніфікованих даних фізичних осіб – платників військового збору.

 

     Військовий збір встановлений з серпня 2014 року. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування. Рахунки для перерахування військового збору розміщені на субсайті територіальних органів ДФС у Черкаській області у розділі «Бюджетні рахунки»: http://ck.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

     Детальну інформацію щодо справляння військового збору та з інших питань можна отримати, звернувшись до найближчого сервісного центру ДПІ ГУ Міндоходів в області; в он-лайн режимі – на Черкаський інформаційно-діловий портал за адресою www.city.ck.ua. Також, з цими та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (дані роз’яснення у категорії 132). Скористатися послугою можна за електронною адресою (http://zir.minrd.gov.ua) або на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України (вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс»).

***

Через затримку з відкриттям рахунків податкові агенти не притягуватимуться до відповідальності за несвоєчасне перерахування військового збору

 

      Головне управління Міндоходів у Черкаській області на численні запити платників  висвітлює питання щодо притягнення до відповідальності податкових агентів за порушення терміну сплати військового збору за період затримки з відкриттям відповідних рахунків для сплати військового збору органами Державної казначейської служби України.

      Так, нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Податкового кодексу України, за ставкою, визначеною п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Кодексу (п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Кодексу).

     Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок (п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу).

     Згідно з п.п. 4 п. 4 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 460/2011, Державна казначейська служба України відповідно до покладених завдань здійснює відкриття та закриття рахунків поточного бюджетного періоду, а також відкриття рахунків наступного бюджетного періоду.   

     Тож у разі затримки з відкриттям рахунків для сплати військового збору рекомендовано податковим агентам акумулювати суми коштів, призначені для сплати військового збору, з метою їх подальшого перерахування на відповідні рахунки.    У разі виконання зазначених дій (тобто акумулювання коштів та подальшого їх перерахування на відповідні рахунки) податкові агенти не будуть притягуватись до відповідальності за порушення терміну сплати військового збору.

 

     Наразі черкащани перерахували до державного бюджету 10,2 млн.гривень. А загалом в Україні у перший місяць нарахування та сплати військового збору до Державного бюджету надійшло 287,1 млн. грн. збору. Як зазначила перший заступник начальника Головного управління Міндоходів у Черкаській області Т.В.Проценко, спрямовані до бюджету кошти підсилять обороноздатність нашої країни, будуть витрачатись на допомогу переселенцям зі Сходу та АР Крим і на відновлення зруйнованих територій.

 

     Вона нагадала, що військовий збір встановлений з серпня 2014 року. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування. Рахунки для перерахування військового збору розміщені на субсайті територіальних органів ДФС у Черкаській області у розділі «Бюджетні рахунки»: http://ck.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/. Детальну інформацію щодо справляння військового збору та з інших питань можна отримати, звернувшись до найближчого сервісного центру ДПІ ГУ Міндоходів в області; в он-лайн режимі – на Черкаський інформаційно-діловий портал за адресою www.city.ck.ua. З проблемних питань слід звертатись за номером спеціальної гарячої лінії головного управління Міндоходів у Черкаській області 33-91-34.

***

Ставки акцизу на тютюн збільшено

 

      Звенигородська ОДПІ ГУ Міндоходів у Черкаській області нагадує, що 1 вересня 2014 р. підвищено ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну і мінімальне акцизне податкове зобов’язання зі сплати акцизного податку. Це передбачено згідно Закону України №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», який набрав чинності 3 серпня 2014 р.

       Зокрема, на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну підвищено специфічну ставку акцизного податку (на 5%), при цьому адвалорна ставка податку залишилася незмінною (12%) – згідно пп. 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України.

       Мінімальне акцизне податкове зобов’язання зі сплати акцизного податку на сигарети без фільтра (цигарки) та сигарети з фільтром також підвищено на 5% (пп. 215.3.3 п. 215.3 ст. 215 Кодексу). Так, згідно з законом, з 1 вересня мінімальне акцизне податкове зобов'язання із сплати акцизного податку з тютюнових виробів становитиме:

 

- для сигарет з фільтром - 304,11 грн. за 1 тис. штук;

 

- для сигарет без фільтра - 133,35 грн. за 1 тис. штук.

 

 

 

 

 

Понеділок, 08 вересня 2014 15:28

До уваги платників податків

 Звенигородська ОДПІ повідомляє про те, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 31 липня 2014 року № 1621, військовий збір утримується з сум, нарахованих після 03.08.2014 року. Тому відпускні за серпень, які виплачені у липні, але будуть нараховані після набрання чинності Законом № 1621, потрібно оподатковувати військовим збором.

 

Урядом оприлюднено Концепцію реформування податкової системи України

 

На засіданні Кабінету Міністрів України 6 серпня 2014 року Прим’єр-міністр України Арсеній Яценюк презентував комплексний план змін у податковій системі. Відповідно до запропонованої податкової реформи, в Україні буде скорочено кількість податків з 22 до 9.

Зокрема, скасовуються збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності; збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності; рентна плата за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктоводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України; збір за місця для паркування транспортних засобів; туристичний збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

З метою скасування податкового обліку і забезпечення ведення єдиного бухгалтерського обліку запропоновано реформувати порядок оподаткування податком на прибуток. В якості об’єкта оподаткування буде виступати фінансовий результат, визначений за правилами бухгалтерського обліку, скоригований всього на три різниці: амортизація, резерви, фінансові операції. Таким чином, із 49 податкових різниць залишається всього 3.

В аграрному секторі розробники Концепції реформування податкової системи України пропонують перевести на загальну систему оподаткування підприємств, у яких обсяг виручки перевищує 20 млн. грн. та більше 3 тис. гектарів землі. Інші підприємства залишаються на діючій пільговій системі оподаткування.

За підсумками Уряду, на загальну систему оподаткування буде переведено 10% суб’єктів підприємницької діяльності, які працюють в аграрному секторі.

З метою зниження навантаження на фонд оплати праці у Концепції представлені кілька моделей реформування податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Також пропонується створення Служби фінансових розслідувань.

Розроблену Концепцію реформування податкової системи винесено на обговорення громадськості та бізнесу, яке триватиме місяць. Після цього остаточний проект Закону про економічне зростання буде винесено на розгляд Верховної ради України.     

     Звенигородська ОДПІ ГУ Міндоходів у Черкаській області повідомляє про те, що 3 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», яким з   серпня 2014 року до 1 січня 2015 року запроваджено військовий збір.

      Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

     Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри (п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підр. 10 р. XX Податкового кодексу України).

        Платниками збору відповідно до п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України є (згідно п. 162.1 ст. 162 Кодексу):

– фізична особа - резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;
– фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;
– податковий агент.

      Варто зазначити, що військовий збір утримуватиметься із доходів найманих працівників, і не буде стосуватися тих категорій населення, які не отримують доходів, що входять до фонду оплати праці, зокрема, пенсіонерів.

    На засіданні Кабінету Міністрів України 6 серпня 2014 року Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк презентував комплексний план змін у податковій системі.

Відповідно до запропонованої податкової реформи, в Україні буде скорочено кількість податків з 22 до 9.

Зокрема, скасовуються збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності; збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності; рентна плата за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктоводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України; збір за місця для паркування транспортних засобів; туристичний збір та збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

    З метою скасування податкового обліку і забезпечення ведення єдиного бухгалтерського обліку запропоновано реформувати порядок оподаткування податком на прибуток. В якості об’єкта оподаткування буде виступати фінансовий результат, визначений за правилами бухгалтерського обліку, скоригований всього на три різниці: амортизація, резерви, фінансові операції. Таким чином, із 49 податкових різниць залишиться всього 3.

    В аграрному секторі розробники Концепції реформування податкової системи України  пропонують перевести на загальну систему оподаткування підприємства, у яких обсяг виручки перевищує 20 млн. грн. та більше 3 тис. гектарів землі. Інші підприємства залишаються на діючій пільговій системі оподаткування.

    За підрахунками Уряду, на загальну систему оподаткування буде переведено 10% суб’єктів підприємницької діяльності, які працюють в аграрному секторі.

    З метою зниження навантаження на фонд оплати праці у Концепції представлені кілька моделей реформування податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

    Також пропонується створення Служби фінансових розслідувань.

    Розроблену Концепцію реформування податкової системи винесено на обговорення громадськості та бізнесу, яке триватиме місяць. Після цього остаточний проект Закону про економічне зростання буде винесено на розгляд Верховної Ради України. 

       Як повідомив в.о.заступника начальника – начальника слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів у Черкаській області Олександр Чалий, за результатами роботи за 7 місяців ц.р. за кримінальними провадженнями, що розслідуються слідчими Головного управління Міндоходів у Черкаській області, бюджету відшкодовано збитків на суму 11,2 млн. грн. А у серпні очікується відшкодування по закінчених кримінальних провадженнях в сумі 700 тис.грн.

      Він розповів, що у січні - липні ц.р. в провадженні слідчих ГУ Міндоходів в області перебувало 184 кримінальні провадження. Цього року розпочато 120 проваджень; закінчено 75 досудових розслідувань. Десять проваджень з обвинувальним актом направлено до суду, одне – направлене з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності.

       У закінчених провадженнях арештовано коштів та майна у розмірі 2400 тис. грн.

       Водночас Олександр Чалий нагадав, що триває широке обговорення основних аспектів створення служби фінансових розслідувань і закликав бізнес та громадськість області взяти активну участь в обговоренні відповідних законодавчих змін та механізмів їх застосування. Заходи проводяться за ініціативи Прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка.

      О.Чалий зауважив, що кущові семінари з даного приводу тривають як на рівні України, так і на обласному рівні. 14 серпня  заплановано проведення наради-семінару за участі Першого заступника Голови Державної фіскальної служби України Володимира Петровича Хоменка в режимі відеоселектору для ряду областей, у т.ч. Черкаської. А обласні кущові семінари пройдуть 15-26 серпня ц.р. Графік оприлюднений на субсайті ГУ Міндоходів в області  ck.minrd.gov.ua. 

     «Кожен може долучитися до створення Служби фінансових розслідувань. Ми очікуємо отримати раціональні зауваження і пропозиції. Ми хочемо почути позицію малого і середнього бізнесу щодо створення СФР. Запевняю: позиція, пропозиції та думка кожного з учасників регіонального обговорення будуть обов’язково доведені до його ініціаторів», наголосив О.Чалий.

       Загалом в Україні слідчими фінансових розслідувань Державної фіскальної служби України розпочато понад 4,5 тис. проваджень, з яких майже 2,5 тис. – закінчено. У закінчених провадженнях арештовано коштів та майна у розмірі 121,2 млн. грн. До суду направлено 689 кримінальних проваджень, у яких забезпечено відшкодування збитків у розмірі 321 млн. грн

  • Шановні відвідувачі сайту!

    Щиро вітаємо вас на офіційному веб-сайті Лисянської районної державної адміністрації!

    Один з основних принципів сучасного громадянського суспільства - інформаційна відкритість.
    Тому ми ставимо перед собою чіткі завдання щодо забезпечення прозорості у своїй роботі, відповідальності та звітності перед громадою, забезпечення права громадян на одержання достовірної, об'єктивної і повної інформації про події у районі.

    Read more...
  •                                                                                 

|||

Лисянська районна державна адміністрація
19300, смт Лисянка, пл. Миру, 27
тел.: 6-21-45,  e-mail: mail@lysyankarda.gov.ua, rda.lysk@gmail.com